Vorige
Nieuws

Dag en nacht werken aan opstelterrein Eindhoven

Geluidschermen opstelterrein in Eindhoven

Dag en nacht werken aan opstelterrein Eindhoven

 

Vanaf maandag 25 januari werkt Dura Vermeer in opdracht van ProRail twintig dagen lang non-stop aan de uitbreiding van het opstelterrein in Eindhoven. Tot en met zondag 14 februari 14:00 uur wordt er dag en nacht doorgewerkt.

 

Met de groei van het treinverkeer is er meer ruimte nodig om treinen op te stellen en schoon te maken. Het opstelterrein krijgt daarom vijf nieuwe behandel- en opstelsporen en de vijf bestaande opstel- en reinigingssporen worden gemoderniseerd zodat er meer ruimte is om treinen op te stellen en schoon te maken.

Non stop door

Een deel van de werkzaamheden kan alleen worden uitgevoerd als een aantal sporen op het emplacement langere tijd buiten dienst wordt genomen. In de komende twintig dagen wordt gewerkt aan het vernieuwen van meerdere sporen en zeven wissels, daarnaast worden nieuwe servicepaden aangebracht en de bovenleidingen vernieuwd. De bovenleiding krijgt straks stroom via het nieuwe onderstation dat na deze buitendienststelling in gebruik wordt genomen. Ook wordt het laatste deel van het geluidsscherm geplaatst.

Plaatsing Geluidsschermen

Plaatsing in november gestart

In november is Dura Vermeer al gestart met de plaatsing van hetgeluidsscherm.

Geluidsscherm opstelterrein Eindhoven

En straks is hij af

Tijdens deze buitendienststelling wordt het geluidsscherm afgerond.

Eindhoven Brainport

Eindhoven Brainport is naast de Rotterdamse Haven en Schiphol inmiddels de derde "mainport" van Nederland. Over het Nederlandse spoor rijden dagelijks honderden treinen die intensief worden gebruikt. Al deze treinen hebben zeer regelmatig klein onderhoud en een schoonmaakbeurt nodig. Het opstelterrein in Eindhoven is één van de locaties waar dat gebeurt. Zowel overdag als 's nachts worden hier treinen schoongemaakt en geïnspecteerd. De werkzaamheden zijn onderdeel van het Programma Hoogfrequent Spoorvervoer. Er komen 'metroachtige' spoorverbindingen tussen de grotere steden met voldoende ruimte voor het spoorgoederenvervoer.

Eind 2021 gereed

Van woensdag 21 april tot en met maandag 26 april staat een tweede periode gepland waarin 24 uur per dag wordt doorgewerkt. In november volgt nog een periode van 4 dagen. Als alles loopt volgens plan worden de werkzaamheden eind dit jaar helemaal afgerond en kunnen er meer treinen op een veilige manier worden geïnspecteerd en schoongehouden.

 

Deel deze pagina

Maak meer carrièrestappen

Bekijk onze openstaande vacatures of lees meer over onze projecten.