Succesvolle reconstructie T-splitsing Maasvlakte opgeleverd
Dura Vermeer heeft in opdracht van Port of Rotterdam nieuwe leidingkokers en een T-splitsing aangelegd op de Rotterdamse Maasvlakte.
Nieuwe T-splitsing volledig afgerond
Dura Vermeer heeft de reconstructie van de T-splitsing Maasvlakte volledig afgerond. In de eerste fase werden de duikers geplaatst met een inwendige maatvoering van maar liefst drie bij twee meter. Daarna heeft Dura Vermeer zich gericht op de aanleg van de daadwerkelijke T-splitsing waarbij haar ervaring in het havengebied een meerwaarde was. De nieuwe zijweg van de Antarcticaweg is nu de in- en uitrit van de nieuwe bio fuels fabriek van Neste.
’Met het afronden van deze werkzaamheden heeft Dura Vermeer wederom haar expertise op het gebeid van haven en industrie getoond en de Rotterdamse haven een stukje mooier en veiliger gemaakt!’, aldus John Verberk projectleider bij Dura Vermeer.
Duurzaamheid
Ook tijdens dit project hebben wij invulling gegeven aan onze duurzaamheidsambitie “Uitstoot op 0”. Zo hebben we elektrisch klein materieel ingezet en hebben we de bouwplaats verlicht met duurzame bouwverlichting op accupacks. Het materieel dat wij hebben ingezet bij het asfalteren draait bovendien op HVO-diesel. Deze diesel stoot circa twintig procent minder C02 uit dan reguliere diesel.
Slimme fasering
Tijdens de werkzaamheden ondervond het verkeer minimale hinder op de Antarticaweg. De vangrail is zo laat mogelijk weggehaald om de veiligheid van de werknemers te borgen. De continue bereikbaarheid is essentieel in een haven, waarbij de bedrijven 24/7 bereikbaar moeten zijn. We hebben de nieuwe kruising daarom geasfalteerd tijdens twee gedeeltelijke weekendafsluitingen waarbij er altijd een rijbaan open bleef om verkeershinder te minimaliseren.