Vorige
Trajectbenadering N244 - N246

Verbeterde verkeersveiligheid en doorstroming tussen Wormerveer en Alkmaar

Een veilig, duurzaam en innovatief traject

Wormerveer-Alkmaar
2018 - 2020
€ 42.230.000
D&C
Provincie
Infra

Dura Vermeer heeft in opdracht van de provincie Noord-Holland groot onderhoud uitgevoerd aan de N246 en de N244 tussen Wormerveer en Alkmaar, om de verkeersveiligheid en de doorstroming te verbeteren. Dit is gedaan door de aanleg van een nieuwe rotonde, nieuwe afslagen en nieuwe fietsoversteekplaatsen. 

Meten is weten

Sensoren in het beton meten of er onderhoud nodig is.

Tijdelijke brug

Tijdens de bouw van de Prinses Amaliabrug werd gebruik gemaakt van een tijdelijke brug.

VERVANGING BEATRIXBRUG EN KOGERPOLDERBRUG

De vervanging van de Beatrixbrug en de Kogerpolderbrug maakte ook deel uit van het project. De bestaande Beatrixbrug is vervangen door de nieuwe Prinses Amaliabrug, die breder en veiliger is ingericht voor autoverkeer en fietsers. Tijdens de bouw van de nieuwe Prinses Amaliabrug is er een tijdelijke beweegbare brug geplaatst, zodat het (scheepvaart)verkeer door kon gaan. Het bijzondere aan deze oplossing is, dat er gekozen is voor een modulair, volledig herbruikbaar systeem, wat hierdoor breed inzetbaar is voor volgende projecten. Ook de Kogerpolderbrug is geheel vernieuwd. De brug is iets verbreed omdat er een rijstrook bij is gekomen. Ook hier is gebruik gemaakt van een tijdelijke brug. 

BETONSENSOREN

Uniek aan dit project is dat er tijdens de bouw sensoren in het beton zijn geplaatst. Deze sensoren meten de temperatuur, de vochtigheid en het ontstaan van corrosie in het beton en het staal. Eventuele afwijkingen worden daardoor snel ontdekt.

Vragen? Onze specialisten helpen je graag!

Infra

Cornelis de Wit

Bedrijfsleider wegen Dura Vermeer Infra Regio Noord West Regio Noord-Holland
Cornelis de Wit