Vorige
Spooromgeving Geldermalsen

Minder vertraging door extra spoor

Bouwen op een postzegel

Geldermalsen
2019 - 2021
€ 89.000.000
Alliantie
Infra

Door een toename van het reizigers- en goederenvervoer in Nederland moet het spoor worden aangepast. Zo ook in en om Geldermalsen. Tussen Amsterdam en Eindhoven is het aantal intercity’s per uur namelijk toegenomen van vier naar zes. De MerwedeLingelijn tussen Dordrecht en Geldermalsen heeft nu een eigen spoor, zodat de treinen op dat traject niet meer het drukke spoor tussen Amsterdam – Utrecht – Eindhoven kruisen en vertraging wordt verminderd.  

ONDERDOORGANGEN

Er is van de situatie gebruik gemaakt om ook andere werkzaamheden uit te voeren. Station Geldermalsen heeft een nieuwe, comfortabele reizigerstunnel als vervanging van de loopbrug over het spoor. In Tricht zijn meerdere onderdoorgangen gerealiseerd. De spoorwegovergang bij de Lingedijk in Tricht is ook vervangen voor een onderdoorgang en bij de Randweg en de Nieuwsteeg zijn ook onderdoorgangen gerealiseerd. 


BUITENDIENSTSTELLINGEN
 

Tijdens vier buitendienststellingperiodes zijn de verschillende onderdoorgangen onder het spoor gerealiseerd, waarbij de buitendienststelling in de zomer van 2020 een vijfweekse periode betrof. Het station van Geldermalsen is verbouwd, de sporen zijn vernieuwd, er is een nieuw beveiligingssysteem in dienst genomen en de onderdoorgang Randweg onder het spoor is ingereden.

1
9

Maak meer carrièrestappen

Bekijk onze openstaande vacatures of lees meer over onze projecten.