Spooraansluiting leidt naar grootste inland railterminal van ons land
Wegverkeer in de regio wordt ontlast
In opdracht van ProRail en Ontwikkelbedrijf Greenport Venlo heeft Dura Vermeer over een traject van circa zes kilometer nieuw spoor aangelegd.
GROOTSTE INLAND TERMINAL
Het gaat om een nieuwbouw emplacement met drie sporen en een extra wachtspoor. Een aftakking van het spoor leidt naar de grootste inland terminal van Nederland. Het emplacement is aan beide zijden met wissels verbonden aan het hoofdspoor, zodat treinen kunnen afslaan naar de railterminal. Voor treinen die uit de richting van Duitsland komen, is tussen de beide hoofdsporen een nieuw stuk spoor aangelegd waar de treinen kunnen wachten om veilig de oversteek te maken naar de railterminal.
Nieuw emplacement
Hard werken
56 VRACHTWAGENS
Op de railterminal kunnen zo’n 12 treinen per dag worden geladen en gelost. Het nieuwe spoor en de railterminal ontlasten het wegverkeer in de regio. Eén trein heeft namelijk dezelfde capaciteit als 56 vrachtwagens, wat vervoer over spoor een stuk beter voor het milieu maakt dan wegvervoer.