Nieuwe kruising Antarcticaweg
Een veilige omgeving tussen de bestaande en nieuw te bouwen fabriek van Neste
Dura Vermeer gaat in opdracht van Port of Rotterdam een nieuwe kruising maken onder de Antarcticaweg op de Rotterdamse Maasvlakte.
NIEUWE T-SPLITSING
In week elf is Dura Vermeer gestart met de realisatie van de nieuwe T-splitsing. De nieuwe zijweg van de Antarcticaweg wordt de calamiteiten in- en uitrit van de nieuwe bio fuels fabriek van Neste. De plaatsing van de duikers met een inwendige maatvoering van maar liefst drie bij twee meter is de eerste mijlpaal. Nu deze betonelementen geplaatst zijn, richt Dura Vermeer zich op de aanleg van de daadwerkelijke T-splitsing.
DUURZAAMHEID
Ook tijdens dit project geven wij invulling aan onze duurzaamheidsambitie “Uitstoot op 0”. Zo zetten we elektrisch klein materieel in en verlichten we de bouwplaats met duurzame bouwverlichting op accupacks. Het materieel dat wij inzetten bij het asfalteren draait bovendien op HVO-diesel. Deze diesel stoot circa twintig procent minder C02 uit dan reguliere diesel. Voor de uitvoering hebben wij een MKI-berekening gemaakt om de impact op het milieu in kaart te brengen. Na realisatie doen we dit nogmaals om te kijken hoe dit daadwerkelijk heeft uitgepakt. De duurzame inzichten die hieruit naar voren komen passen wij vervolgens toe bij andere projecten.
Plaatsen betonkoker
Eerste mijlpijl
SLIMME FASERING
Tijdens de werkzaamheden kan het verkeer op de Antarcticaweg altijd doorgang vinden terwijl Dura Vermeer werkt in veilige werkvakken. We halen hierbij de vangrail zo laat mogelijk weg om de veiligheid van de werknemers te borgen. De continue bereikbaarheid is essentieel in een haven, waarbij de bedrijven 24/7 bereikbaar moeten zijn. We asfalteren de nieuwe kruising daarom tijdens twee gedeeltelijke weekendafsluitingen waarbij er altijd een rijbaan open blijft om verkeershinder te minimaliseren.